مرور و بررسی روش آموزش انیمیشنی و تصویرسازی شده و مقایسه با روش سخنرانی در آموزش سلول گالوانی مبحث الکتروشیمی شیمی دوازدهم
کد مقاله : 1002-CHEMCONF5 (R1)
نویسندگان
محمد اصلی *
دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی پردیس علامه امینی تبریز
چکیده مقاله
در مقاله مروری زیر که با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی SID، civilica، نشریات معتبر و موتور جست‌و‌جوی گوگل به رشته تحریر درآمده است، به مرور و بررسی روشی برای آموزش مبحث سلول گالوانی به عنوان یک سلول الکتروشیمیایی از درس شیمی دوازدهم پرداخته‌ایم. روش‌های مختلفی برای تدریس یک مبحث وجود دارد، اما می‌توان با توجه به نوع مبحث، ویژگی‌های شناختی دانش‌آموزان و امکانات و فناوری‌های موجود و در دسترس، روشی را انتخاب کرد که اولا معلم‌‌محور نبوده و معلم نقش راهنما را داشته و در ثانی، دانش‌آموز خودش درگیر فرایند یادگیری شده و ثالثا، با توجه به ویژگی‌های قسمت‌های مختلف مغز و حافظه انسان و میزان کارایی و راندمان حافظه (بخصوص حافظه دیداری و شنیداری) و میزان انتقال هرکدام از حافظه ذکر شده از کوتاه‌مدت به بلند‌مدت، روش آموزش به صورت انیمیشنی( ویدئویی) و تصویرسازی شده را معرفی کره‌ایم. کارایی این روش از روش‌های مرسوم و غیرفعال مانند سخنرانی توسط دبیر و منفعل بودن دانش‌آموزان، بیشتر بوده و نتایج حاصل از این دو روش در آزمون‌های مختلف، قابل ملاحظه است.
کلیدواژه ها
سلول گالوانی، الکتروشیمی، آموزش انیمیشنی و تصویرسازی، حافظه دیداری و شنیداری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر