آموزش شیمی در عصر هوش مصنوعی |
کد مقاله : 1009-CHEMCONF5 (R3) |
نویسندگان |
محمداقبال بامری *1، ابوالفضل فرامرزی2 1دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان شهیدبهشتی مشهد 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مقمقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی آموزش شیمی در عصر هوش مصنوعی انجام گرفته میباشد. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور نوع جدیدی از آن بهعنوان هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، زندگی بسیاری از انسان ها را تحت تاثیر عملکرد شگرف خود قرار داده است که میتوان اولین اثرات آن را در حوزه آموزش و یادگیری مشاهده کرد. در آموزش شیمی نیز هوش مصنوعی توانسته است بسیاری از معضلات ویا مسائل آموزشی را تا حدودی برطرف کند. نتایج بدست آمده نشان میدهد: هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش شیمی میتواند بهبود قابل توجهی را در عملکرد دانشآموزان، محققان و صنعت شیمی ایجاد کند و همچنین بستری برای حمایت از معلمان در عرصه تعلیم فراهم آورد و از اثرات آن میتوان به بهبود و بهینهسازی فرایند یادگیری و تدریس، کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای آزمایشها، تحلیل دادههای شیمیایی و پیشبینی خواص مواد اشاره کرد. |
کلیدواژه ها |
آموزش، شیمی، هوش مصنوعی، یادگیری، تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |