نقش هوش مصنوعی در بهبود فرایند آموزش و یادگیری شیمی |
کد مقاله : 1017-CHEMCONF5 (R2) |
نویسندگان |
علیرضا ناصری مود *1، زهرا مودی2 1دبیر آموزش پرورش ناحیه2 کرمان 2دانشگاه پیام نور |
چکیده مقاله |
مقاله مورد نظر به بررسی فرصتها و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش شیمی میپردازد. روش پژوهش این مقاله بر اساس تحلیل منابع موجود و بررسی دو وجه هوش مصنوعی در آموزش شیمی، یعنی فرصتها و چالشها، صورت گرفته است. از منابع معتبر و تحقیقات اخیر در زمینه هوش مصنوعی و آموزش استفاده شده است تا به بررسی مزایا و معایب استفاده از این فناوری در آموزش شیمی بپردازد. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی ممکن است محدودیتها و معایبی را نیز به همراه داشته باشد، مانند نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و امنیت دادهها. این مقاله به بررسی جنبههای مختلف استفاده از هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش شیمی میپردازد. مزایا و معایب هوش مصنوعی در این زمینه با اتکاء به تحلیلها و دادههای موجود در مطالعات اخیر مورد بحث قرار میگیرند. این مقاله در پی آن است که با ارائه یک دیدگاه متوازن، زمینهای برای تصمیمگیریهای آگاهانهتر توسط متخصصان و سیاستگذاران آموزشی در رشته شیمی فراهم آورد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش، چالش، شخصیسازی یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |