معکوس بیاموزید و آموزش دهید |
کد مقاله : 1040-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
مصطفی عصمتدار مقدم *1، محمد امین رضاپور منفرد1، عبدالحکیم پنق2 1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی، مشهد، ایران 2گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
امروزه، فرآیند یادگیری-آموزش به عنوان عاملی اثربخش در توسعه و پیشرفت جوامع، محدود به محیط کلاس نیست. استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین، همچون هوش مصنوعی، و جلب توجه فراگیران نسبت به این فناوریهای جدید، همراه با افزایش سواد رسانهای و مجازی، میتواند به اصلاح و تغییر آموزش از حالت متداول و سنتی به روشهای نوین کمک کند. رویکرد ترکیبی یادگیری و کلاس معکوس، میتواند به عنوان یک راه حل در جهت تغییر آموزش سنتی و ایجاد تجربیات جدید یادگیری مطرح شود، چرا که این رویکرد دینامیک است. در این رویکرد، فراگیر در داخل و خارج از محیط آموزش هدف قرار دارد و طراحی آموزشی توسط معلم در محیط آموزشی شروع شده و در بیرون از آن ادامه مییابد. این باعث میشود تا فراگیران در هر زمان و مکانی به محتوا دسترسی داشته و با آمادگی بهتری در فعالیتهای یادگیری شرکت کنند. مقاله حاضر از نوع مروری و به روش بررسی متون علمی تهیه شده است تا در زمینه روش آموزش معکوس، مزایا و معایب، روشها و چالشها و غیره، اطلاعاتی ارائه دهد. بر اساس یافتهها، مشخص میشود که روش آموزش معکوس در جلب مشارکت فراگیران و تعامل بیشتر در فرآیند یادگیری نقش مؤثری دارد. |
کلیدواژه ها |
کلاس معکوس، یادگیری معکوس، محیط یادگیری فعال، محیط یادگیری انعطاف پذیر، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |