اثر بخشی آموزش کاوشگری مبتنی بر فناروی بر مهارتهای حل مسئله و عملکرد تحصیلی دانشجویان شیمی |
کد مقاله : 1042-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
شریف کامیابی * عضو هیات علمی |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزشکاوشگری مبتنی بر فناوری در مهارتهای حل مسئله و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان انجام شدهاست. پژوهش از نوع طرحهای تحقیق آزمایشی مداخلهای پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل دانشجو معلمان ورودی سال ،1400و 1401 آموزش شیمی پردیس شهید چمران تهران بود که بر اساس آزمون هوش ریون همتاسازی شده بودند، مقیاس مهارت حل مسئله هپنر و پترسون و مقیاس سنجش عملکرد تحصیلی اجرا شد. دادههای به دست آمده با استفاده از آزمون کو واریانس به وسیله نرم افزار spss,24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نتایج حاصل از تحلیل کو واریانس برای متغیرهای مهارتهای ادارک حل مسئله و مولفههای آن و عملکرد تحصیلی در سطح 01/0< P تفاوت معناداری را نشان داد. که حاکی از آن است که آموزش کاوشگری مبتنی بر فناوری بر افزایش مهارت-های حل مسئله و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان نقش موثری داشته و با نتایج پژوهشهای مشابه همسویی دارد. |
کلیدواژه ها |
کاوشگری، فناوری، حل مسئله، عملکرد تحصیلی، آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |