بررسی نقش ارزشیابی تکوینی در آموزش شیمی متوسطۀ دوم و تبیین روشهای آن |
کد مقاله : 1053-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
مریم مختاری1، نسیم عبدی *2 1شیمی علوم پایه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد 2آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
در روند هر اموزشی برای تعیین میزان یادگیری و تاثیر مؤلفه های گوناگون در روند پیشبرد اهداف اموزشی نیازمند ارزشیابی عملکردی در طول مسیر اموزش تحصیلی هستیم تا با ارائه ی این بازخورد ادامۀ مسیر راه روشن تر شود و اصلاحات لازم در این مسیر اتخاذ گردد. در این مقاله ضمن تعریف جامع ارزشیابی تکوینی و به 5 راهبرد کلیدی ارزشیابی تکوینی از نظر دیلن ویلیام و سیوبهان لیهی اشاره شده است. به روش های ارزیابی ارشیابی تکوینی و گرفتن بازخورد و سپس سنجش عملکرد دانش آموزان به وسیلۀ چک لیست های مخصوص هر فعالیت در حوزۀ ارزشیابی تکوینی کتاب شیمی دهم متوسطۀ دوم پرداخته شد.در هر چک لیست می بایست شاخص های ارزشیابی در در دو حیطۀ دانشی ، مهارتی و نگرشی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به نقطۀ قوت و ضعف دانش آموزان و یا تدریس خودمان پی ببریم و برای ادامۀ مسیر ان را اصلاح کنیم. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی،ارزشیابی تکوینی، شیمی،آموزش شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |