بررسی و مقایسه فصل پلیمر در کتاب شیمی متوسطه دوم کشور ایران و کشور اتیوپی
کد مقاله : 1056-CHEMCONF5 (R1)
نویسندگان
فاطمه السادات حسینی مبارکه1، فائزه حاج ابراهیمی *2، عبدالحکیم پنق3
1دانشگاه فرهنگیان
2ندارم
3عضو هیات علمی
چکیده مقاله
یکی از عواملی که موجب پیشرفت بنیادین یک کشور می شود سیستم آموزشی و محتوای کتاب درسی آن کشور است. شیمی علم زندگی است و با شیمی سطح زندگی انسا ن ها را می‌توان ارتقا داد. یکی از زیر شاخه های شیمی که در زندگی انسان بسیار پر اهمیت و کاربردی است . علم شیمی در مورد پلیمر ها می‌باشد. می‌توان با مقایسه کتب درسی ایران با سایر کشورها نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کرد و باعث پربار شدن محتوای آن شد. پژوهش حاضر به منظور مقایسه ساختار محتوایی مبحث پلیمر سال یازدهم کتاب درسی با فصل چهارم کتاب شیمی دوازدهم کشور اتیوپی به روش مطالعه تطبیقی بردی صورت گرفته است که نقاط ضعف و قوت هر کتاب مشخص شده است. کتاب اتیوپی دارای فعالیت های بیشتری است که دانش آموزان را فعال تر نسبت به یادگیری می کند. در کتاب ایران شیوه بیان مطالب جذاب تر و ساده تر است اما با اضافه کردن فعالیت و آزمایش هایی مربوط به مبحث پلیمر به کتاب درسی می‌توان سطح محتوای آن را ارتقا بخشید.
کلیدواژه ها
علم شیمی، پلیمر، کتب درسی، ایران، اتیوپی، آزمایش شیمی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر