تحلیل محتوای فصل سوم کتاب شیمی دوازدهم ازنظر فعال بودن وغیرفعال بودن براساس تکنیک ویلیام رومی درسال تحصیلی جاری
کد مقاله : 1060-CHEMCONF5
نویسندگان
سلمه ریگی کوته *1، افرا جهاندیده2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد
2دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
چکیده مقاله
تعلیم و تربیت به عنوان یکی از عناصر با اهمیت وکلیدی درآموزش و پرورش به حساب می آید، که باید شامل اصول تعلیم وتربیت ،تعامل بین یادگیرنده ویاددهنده وکوشش متعالی برای داشتن برنامه ای هدفمند باشد که درعرصه ی اجرا باید رعایت شود. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن تحلیل محتوای فصل سوم کتاب شیمی دوازدهم ازنظر فعال بودن وغیرفعال بودن براساس تکنیک ویلیام رومی درسال تحصیلی جاری بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که محتوای کتب شیمی کمتر از حد انتظار است و یک شکاف بزرگ برای دستیابی به وضعیت مطلوب در این کتاب های درسی وجود دارد. متن و تصاویر کتاب شیمی دهم هم زمینه فعال بودن و درگیر شدن دانش آموزان را فراهم می نماید و هم اطلاعات کافی را به دانش آموزان منتقل می نماید. اما پرسش های این کتاب بسیار فعال بوده و فقط فعالیت دانش آموز را می طلبد.
کلیدواژه ها
شیمی، ویلیام رومی، فعال، غیرفعال
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر