تحلیل محتوای الکتروشیمی و بررسی روش تدریس TPACK بر روی آن |
کد مقاله : 1068-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
سپیده اکرمی *1، مطهره جهان تیغ2 1دانشجوی آموزش شیمی 2دانشجو معلم |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دوازدهم، متن، پرسشها و تصاویر از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی میباشد. جامعه آماری مورد مطالعه، مبحث الکتروشیمی در کتاب پایه دوازدهم میباشد که بر اساس روش ویلیام رومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. آنگاه متن ها، تصاویر و فعالیت های کتاب به مقولههای فعال و غیر فعال دستهبندی شده و سپس ضریب درگیری برای آنها مشخص شده است. همچنین در ادامه به روشهای نوین تدریس اشاره شد که یکی از جدیدترین آنها دانش محتوایی فناوری آموزشی(TPACK) میباشد. در این مقاله مروری سعی شد انواع پژوهشها و مقالات معتبر که در حوزه شیوههای نوین تدریس آموزش الکتروشیمی و ارتباط آن با TPACKبه چاپ رسیده، استفاده شود. سپس انواع مختلف رسانه آموزشی ذکر شد و اپلیکیشن Electrochemical cells pro به عنوان نرم افزاری جهت سهولت یادگیری مبحث پیچیده الکتروشیمی و ارتباط گیری دانش آموزان با دنیای تکنولوژی معرفی شد. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا، الکتروشیمی، تکنیک ویلیام رومی، روش تدریس نوین TPACK |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |