کج فهمی های دانش آموزان در مبحث پیوند های شیمیایی |
کد مقاله : 1077-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
سمیه میری *، پروین سامیر دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر ارتقای درک دانش آموزان از پیوندهای شیمیایی و بررسی کج فهمی های حاصل از آن است. کج فهمی دانشآموزان در مبحث پیوندهای شیمیایی میتواند به مشکلاتی در فهم پیوندهای احتمالی منجر شود. برخی از این مشکلات ممکن است شامل: اشتباهات در تفسیر نوع پیوند، عدم درک مفهوم پیوند هیدروژنی، درک نادرست از پیوندهای فلزی و... می شود. برای رفع این مشکلات، میتوان از روشهای آموزشی متنوعی استفاده کرد، بهعنوان مثال، آزمایشهای عملی، استفاده از تصاویر و تصاویر و همچنین برای ارائه سوالات و بحثهای گروهی استفاده کرد، تا دانشآموزان ماهیت پیوندهای شیمیایی را بهتر درک کنند. این پژوهش از نظر روش توصیفی و از نظر هدف بنیادی است. همچنین در این پژوهش به کارهای سایر محققان پرداخته شده است، سپس به تحلیل و جمع بندی عوامل مرتبط پرداخته شده است. همچنین نحوه نگارش کتابهای درسی و روش تدریس معلمان به روش های مختلف بررسی و تحلیل قرار گرفت. |
کلیدواژه ها |
کج فهمی ها، دانش آموزان، پیوند شیمیایی، مفاهیم شیمیایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |