آسیب شناسی تدریس شیمی درنظام آموزشی، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی |
کد مقاله : 1092-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
سیمین نادری *1، آزاده اکبری2 1دبیر علوم تجربی 2دبیر شیمی |
چکیده مقاله |
در دنیای امروز که علم و فناوری تمام جنبههای زندگی انسانها را تحت تاثیر قرار داده است، توجه به کیفیت و ارتقاء نظام آموزشی و ارائه رویکردها، راهبردها و روشهای جدید مبتنی بر یافتههای پژوهشی و جایگزینی آن با نظامهای آموزشی سنتی از اهمیت ویژهای برخوردار است. هدف اصلی در این پژوهش، آسیب شناسی تدریس شیمی درنظام آموزشی و بررسی مشکلات مربوط به فرایند تدریس و اهمیت آن، شناسایی و ارائه راهکارهای کاربردی در این زمینه در راستای بازبینی مجدد در نوع تدریس در نظام آموزشی است. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی از نوع کتابخانهای به بررسی منابع مختلف ازجمله کتب، جستجو در اینترنت و مقالات مختلف و همچنین مشاوره با صاحب نظران نظام آموزشی، آسیبهای رایج در زمینه تدریس شیمی در نظام آموزشی و مشکلات رایج در این حوزه برای ارائه راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی پرداخته شده است. با نگاه عمیق به این مشکلات، معلمان را موظف میدارد که در راستای بازبینی مجدد در نوع تدریس خود گام های اساسی را بردارند. |
کلیدواژه ها |
آسیب شناسی، نظام آموزشی، تدریس شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |