الگوهای جهانی آموزش محتوا و آموزش محتوای الکترونیکی در شیمی |
کد مقاله : 1103-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
محمود محمودی جامی *1، مریم محمودی جامی2، مجید محمودی جامی3، رؤیا دریادل4 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی -دلنشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی سبزوار -سبزوار-ایران 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی-دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی فردوس-فردوس-ایران 3معاونت آموزشی دبیرستان نمونه دولتی ابن سینا تربت جام-تربت جام-ایران 4دانشجوی کارشناسی روانشناسی–دانشگاه پیام نورخراسان رضوی- واحد تربت جام–تربت جام-ایران |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر بررسی الگوهای جهانی در اموزش الکترونیکی شیمی می باشد. شیوع کرونا، تار و پود زندگی در سراسر جهان را دگرگون ساخت و در شیوه مرسوم زندگی بشر اختلال ایجاد کرد در کشور ما نیز به دلیل فقدان آمادگی لازم برای مواجهه با این بیماری آموزش و پرورش برای مدتی به طور کامل مختل شد و بیشترین آسیب را متحمل گردید. درگام بعد آموزش الکترونیکی و استفاده از فناوری های اموزشی در شیمی مورد بررسی قرار گرفت، سپس به تاریخچه و دیدگاه های گوناگون اشاره شد. پس از آن رویکرد های کاربردی مورد بررسی و تعامل معلم با دانش آموز و روش های مختلف اموزش زیر ذره بین قرار گرفت. روش تحقیق میدانی و کتابخانه ای میباشد. مقاله حاضر با بررسی روش های مختلف آموزش الکترونیکی شیمی و انتخاب بهترین راه برای آن می باشد. به طور کلی نتایج این مقاله نشان میدهد که به کارگیری فناوری در آموزش الکترونیکی شیمی نقش مهمی دارد و میتوان ادعا کرد که بعدها شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه خواهیم شد. |
کلیدواژه ها |
الگوهای آموزش، آموزش شیمی، آموزش محتوای شیمی، آموزش الکترونیکی شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |