استراتژیهای پیشرو برای آموزشدهندگان شیمی در مواجهه با چالشهای فناوری نسل بعد |
کد مقاله : 1107-CHEMCONF5 (R1) |
نویسندگان |
سعیده کمالی نهاد *1، ملیکا دبیری2 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
پیشرفت فناوری و توسعه سریع هوش مصنوعی منجر به تعداد فزایندهای از مطالعات در مورد نوآوریهای آموزشی همراه با فناوریهای نوظهور در این دوره دیجیتال شده است. آموزشدهندگان شیمی با نسل جدیدی از فناوریهای آموزشی روبرو هستند که تأثیر قابل توجهی در آموزش در کلاس درس دارند. فناوریهای جدید مانند تلفن همراه، محاسبات ابری و هوش مصنوعی، یادگیری را به خارج از کلاس درس میبرند؛ چاپ سهبعدی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده راههای جدیدی را برای آموزش مهارتهای مجازیسازی که برای شیمیدانان اهمیت دارند، فراهم میکنند. این فناوریها باعث میشوند دانشآموزان یا دانشجویان بیشتر از همدیگر جدا شوند، به همین دلیل دانشآموزان و دانشجویان ممکن است مهارتهای اجتماعی لازم برای محیط کار امروزی را بهخوبی آموزش نبینند. یادگیری فردی ممکن است برای بسیاری از دانشآموزان و دانشجویان مفید باشد، اما چالشهایی برای دبیران و اساتید به همراه داشته باشد. این مقاله یک بررسی اجمالی و مروری بر روشهای نوین آموزش شیمی و چالشهای مرتبط به آنها با استفاده از گزارش-های پیشین میباشد. یافته ها حاکی از نگرش مثبت در سطح بالا نسبت به فناوریهای نوین و در عینحال موضع محتاطانه نسبت به تغییرات آموزشی است. اگرچه این مقاله بر روی آموزش شیمی تمرکز دارد، واضح است که یک استدلال مشابه میتوان برای دیگر علوم مانند فیزیک و زیستشناسی ارائه داد. |
کلیدواژه ها |
واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، محاسبات ابری، یادگیری شخصیسازی شده، تلفنهای هوشمند، واقعیت مجازی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |