ابهامات حاصل از تدریس فصل دوم شیمی دهم
کد مقاله : 1108-CHEMCONF5 (R1)
نویسندگان
علی بیکی *1، یاسر باران زهی1، خالد شه بخش2
1دانشگاه شهید بهشتی مشهد
2دانشگاه فرهنکیان شهید بهشتی
چکیده مقاله
هدف از انجام این پژوهش بررسی فصل دوم شیمی دهم است که باعث ایجاد کج فهمی‌هایی در یادگیری می‌شود و همچنین موضوعاتی که ممکن است معلم آنها را به درستی بیان نکند و باعث به وجود آمدن یادگیری اشتباه در فراگیران می شود. جامعه آماری در این پژوهش، دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه دوم هستند . در نتیجه ممکن است از دانش دوره گذشته خود برای طبقه‌بندی و درک مسائل استفاده کنند که باعث پیش فهمی در یادگیری شود. همچنین ممکن است نحوه بیان معلم از یک موضوع خاص باعث ایجاد کح فهمی شود یا از بیان یک موضوع خودداری کند زیرا فکر می‌کند که این مسئله بسیار بدیهی و ساده است و لازم به ذکر آن نیست در صورتی که می تواند برای فراگیر چالش برانگیز باشد. در این پژوهش ما با تحقیقات کتابخانه‌ای و همچنین تهیه پرسشنامه شامل سه سوال چند گزینه‌ای به بررسی فصل دوم کتاب شیمی دهم پرداختیم که ممکن است با توجه به نقایص کتاب و ایرادات حاصل از تدریس معلم و یا ضعف برخی از دانش آموزان باعث ایجاد ابهام در ذهن آنها و ایجاد مشکلاتی در یادگیری شناختی آنها شود.
کلیدواژه ها
اموزش شیمی،ابهام،طبقه بندی،پیوند داتیو،جداسازی گاز ها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر