استفاده از هوش مصنوعی در آموزش استوکیومتری |
کد مقاله : 1111-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
طهورا موحد1، سمیه میری2، مونا محمودی3، مریم عباسیان *4 1دانشجوی دبیری شیمی 2دانشگاه فرهنگیان 3پردیس شهید هاشمی نژاد 4مامور |
چکیده مقاله |
در این مقاله بررسی شده است که چگونه هوش مصنوعی میتواند در آموزش و درک مفاهیم استوکیومتری در حوزه شیمی، به دانشآموزان کمک کند. همچنین این پژوهش اشاره میکند که سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند برنامههای یادگیری شخصیسازیشده را شناسایی کرده و منابع آموزشی سفارشی و تمرینات تعاملی را ارائه دهند. علاوه بر این، شبیهسازیهای کامپیوتری به دست آمده از هوش مصنوعی میتوانند فرصتهای جدیدی برای تمرین و ارزیابی مهارتهای استوکیومتری در محیطهای مجازی ایجاد کنند. مزایا و معایب تدریس استوکیومتری نیز بررسی شده است که یکی از مهم ترین موارد آن (تقویت مهارتهای آزمایشگاهی و ارتقاء به تفکر علمی توسط دانشآموزان) میباشد. همچنین محدودیتها و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته است و از مهم ترین موارد آن دسترسی نابرابر به فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی و چالشهای مربوط به استفاده و حفظ حریم خصوصی دادهها است. پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده نیز ارائه شده اند که یکی از مهم ترین موارد آن توجه به توسعه الگوریتمهایی که با دادههای محدودتر میباشد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، استوکیومتری، شیمی، آموزش شیمی، آموزش استوکیومتری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |