استفاده از هوش مصنوعی در آموزش استوکیومتری
کد مقاله : 1111-CHEMCONF5
نویسندگان
طهورا موحد1، سمیه میری2، مونا محمودی3، مریم عباسیان *4
1دانشجوی دبیری شیمی
2دانشگاه فرهنگیان
3پردیس شهید هاشمی نژاد
4مامور
چکیده مقاله
در این مقاله بررسی شده است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در آموزش و درک مفاهیم استوکیومتری در حوزه شیمی، به دانش‌آموزان کمک کند. همچنین این پژوهش اشاره می‌کند که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برنامه‌های یادگیری شخصی‌سازی‌شده را شناسایی کرده و منابع آموزشی سفارشی و تمرینات تعاملی را ارائه دهند. علاوه بر این، شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به دست آمده از هوش مصنوعی می‌توانند فرصت‌های جدیدی برای تمرین و ارزیابی مهارت‌های استوکیومتری در محیط‌های مجازی ایجاد کنند. مزایا و معایب تدریس استوکیومتری نیز بررسی شده‌ است که یکی از مهم ترین موارد آن (تقویت مهارت‌های آزمایشگاهی و ارتقاء به تفکر علمی توسط دانش‌آموزان) می‌باشد. همچنین محدودیت‌ها و چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته‌ است و از مهم ترین موارد آن دسترسی نابرابر به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و چالش‌های مربوط به استفاده و حفظ حریم خصوصی داده‌ها است. پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده نیز ارائه شده اند که یکی از مهم ترین موارد آن توجه به توسعه الگوریتم‌هایی که با داده‌های محدودتر می‌باشد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، استوکیومتری، شیمی، آموزش شیمی، آموزش استوکیومتری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر