اقدام پژوهی چگونگی افزایش یادگیری دانشآموزان و افزایش علاقه آن ها به درس شیمی در کلاس درس شیمی دوازدهم مدرسه محبوبه دانش شهرستان آشتیان با استفاده از آزمایش های شیمی |
کد مقاله : 1114-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
فاطمه مومنی * ندارم |
چکیده مقاله |
آزمایش کردن یکی از راه های آموختن اصول و نتایج کلی علم است که می تواند دانش آموزان را وادار به تفکر, بحث, نتیجه گیری و در نهایت یادگیری را مطلوب کند. تفهیم دانش آموزان در بسیاری از مباحث کتب شیمی ضامن توجّه کافی و اجرای هوشمندانه رهنمودهای هر آزمایش برای یادگیری بیشتر و عمیقتر مباحث است. پژوهش حاضر با هدف چگونگی افزایش علاقه و یادگیری دانش آموزان در درس شیمی از طریق انجام آزمایش های شیمی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش از میان ۲۴ نفر از دانش آموزان دختر کلاس دوازدهم رشته تجربی مدرسه محبوبه دانش شهرستان آشتیان انتخاب شده است. این پژوهش با روش اقدام پژوهی و با استفاده از یافته های فردی، مشاهده، مصاحبه با صاحب نظران، مطالعه منابع علمی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته در بین دانشآموزان مورد بررسی واقع شد. یافته ها حاکی از این است که انجام دادن آزمایش های شیمی در حین تدریس، منجر به منجر به یادگیری بیشتر درس شیمی دوازدهم، افزایش علاقه دانش آموزان به درس شیمی و افزایش انگیزه آن ها و تثبیت مطالب شیمی دوازدهم در ذهن دانش آموزان می شود. |
کلیدواژه ها |
آزمایشگاه، آزمایش شیمی، دانشآموزان، یادگیری، علاقه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |