مقایسه ارزشیابی مشارکتی و انفرادی در مبحث واکنشهای گرماگیر و گرماده و سطح انرژی آنها در کتاب شیمی سال یازدهم فنی و حرفهای |
کد مقاله : 1128-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
سجاد مرادی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
تحقیق حاضر به منظور مقایسهی یادگیری مشارکتی و انفرادی دانشآموزان در موضوع واکنشهای گرماگیر و گرماده و تغییرات سطح انرژی در کتاب شیمی شاخهی فنی و حرفهای انجام پذیرفت. این پژوهش به روش نیمه تجربی و با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل و آزمایشی صورت گرفته است. جامعهی آماری تحقیق را دانشآموزان پسر پایهی یازدهم دورهی متوسطهدوم هنرستان فنی و حرفهای هیات امنایی دکتر پزشک نیا در اسلامشهر در سال تحصیلی 1402-1403 تشکیل میدهند. نمونهی آماری شامل 30 نفر از دانشآموزان بودند که در دو کلاس جداگانه به طریق نمونهگیری تصادفی ساده از میان شش کلاس انتخاب شدند. یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. پیش از اجرای تدریس ، دو گروه به وسیلهی آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساختهای مورد آزمون قرار گرفتند. هر دو گروه کنترل و آزمایش به مدت 4 جلسه و به صورت یکسان مورد تدریس قرار گرفتند، و سپس از گروه کنترل به صورت انفرادی و از گروه آزمایش به صورت مشارکتی در پنج گروه آزمون گرفتهشد. همچنین، نتایج نشان داد که استفاده از روش ارزشیابی مشارکتی در مقایسه با ارزشیابی انفرادی بر میزان یادگیری دانش آموزان بواسطه تبادل اطلاعات با یکدیگر تاثیر بسزایی داشتهاست. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی مشارکتی ، ارزشیابی انفرادی ، پیشرفت تحصیلی ، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |