روش های مدرن در آموزش و یادگیری شیمی در ایران: چشم انداز و محدودیت ها |
کد مقاله : 1136-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
فرود شجاعی پور * استادیار شیمی گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی روشهای مدرن آموزش و یادگیری شیمی مورد استفاده معلمان در ایران میپردازد. هر معلم شیمی باید روش جدیدی را برای آموزش موضوع خود ایجاد کند. روش ارائه درس توسط معلم به دانش آموزان بر علاقه و نگرش آنها نسبت به موضوع تأثیر می گذارد. روش تدریس نادرست می تواند باعث دلسردی و ایجاد بیزاری دانش آموزان از شیمی شود. روش سنتی تدریس شیمی که شامل کتاب های درسی و معلمان می شود، ناکارآمد است. آموزش و یادگیری مستلزم آن است که معلم از روش های آموزشی مناسب برای کمک به دانش آموزان برای دستیابی به حداکثر موفقیت در وظایف یادگیری خود استفاده کند. در همین راستا، تکنیکهای نوین تدریس، برای آسانتر کردن آموزش و یادگیری و ارتقای درک بهتر زبانآموزان طراحی شده است. استراتژی های آموزشی مدرن باعث صرفه جویی در منابع و زمان می شود و همچنین یادگیری را تعاملی تر و جذاب تر می کند. بنابراین، تکنیک های مدرن آموزش شیمی، کلید آینده ای بهتر در زمینه آموزش شیمی در ایران است. |
کلیدواژه ها |
آموزش، یادگیری شیمی، روش نوین تدریس، برنامهریزی درسی، استراتژی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |