آموزش درس ریاضی در شیمی به روش کاربردی برای دانشجویان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید شرافت
کد مقاله : 1146-CHEMCONF5
نویسندگان
آرزو حسینی *1، فاطمه آیت اله زاده شیرازی2، نرجس رضی3
1گروه آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
2گروه ریاضی دانشگاه تهران
3استادیار دانشگاه فرهنگیان- گروه آموزش ریاضی
چکیده مقاله
بسیاری از اساتید دانشکده‌ ریاضی معمولاً دروس مختلفی ریاضی را برای رشته‌ها و گروه‌های مختلف علوم تدریس می کنند. این دروس "سرویسی" معمولاً به همان شیوه دروسی که برای دانشجویان رشته ریاضی ولی بنابر سر فصل هر گروه تدریس می‌شود. اما در سایر گروه‌های علوم پایه از جمله گروه شیمی به دلیل نیاز به تحلیل و تفسیر بهتر داده‌های تجربی با استفاده از ابزارهای ریاضی بنابر کتاب‌های درسی شیمی،‌ باید آموزش مهارت‌های کمی فراتر از دورس ریاضی سال اول در مباحث دروس‌شان به صورت تکمیلی برای دانشجویان گنجانده شود که مقدمه‌ای برای توسعه برنامه درسی باشد. این مقاله طراحی یک ترم ریاضی در درس ریاضی در شیمی در ترم سوم را شرح می‌دهد که برای دانشجویان گروه آموزش شیمی ورودی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ مرکز آموزش عالی شهید شرافت طراحی شده، با سه هدف خاص: توسعه توانایی دانشجویان برای تجزیه و تحلیل کمی مسائل ناشی از رشته خود، نشان دادن کاربرد مدل های ریاضی برای ارائه پاسخ به مسائل کلیدی شیمی، توسعه دانش دانشجویان از تنوع رویکردهای ریاضی بالقوه مفید در رشته آموزش شیمی.
کلیدواژه ها
ریاضیات کاربردی، شیمی، توسعه برنامه درسی، حل مسئله.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی