مقایسه آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران، سوئد وآفریقای جنوبی |
کد مقاله : 1152-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
سجاد مرادی *1، اسماعیل اولی2 1آموزش و پرورش 2فردوس خیابان 8 متری طالقانی خیابان شهید ذبیح اله نظری پلاک 30 طبقه همکف واحد |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران، سوئد و آفریقای جنوبی میپردازد. لذا منابع و روشهای آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران، سوئد و آفریقای جنوبی مورد بررسی و مقایسه قرار میگیرند. بررسی شیوههای آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران شامل بررسی مطالعات اولیه و دستورالعملهای آموزشی مورد استفاده در مدارس است. همچنین، رویکردهای آموزشی در سوئد و آفریقای جنوبی نیز بررسی شده و مقایسه میگردد. در این نوشته کتاب های درسی این سه کشور از جنبه های مختلف که در ارتباط با آموزش پیوندهای شیمیایی هستند و روشهای ارزیابی دانش آموزان مورد مقایسه قرار میگیرند. نتایج این مقاله میتواند به عنوان راهنمایی برای بهبود روشهای آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران در نظر گرفته شود. همچنین، ارائه تجربیات سوئد و آفریقای جنوبی میتواند الگوهای موفق برای آموزش شیمی در دیگر کشورها را معرفی کند. و نیز به دنبال ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود فرایند آموزش پیوندهای شیمیایی در مدارس ایران است. |
کلیدواژه ها |
پیوندهای شیمیایی ، مقایسه ، مدارس ایران ، سوئد ،آفریقای جنوبی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |