بررسی نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی از راه دور در دوران کرونا |
کد مقاله : 1171-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
سینا رضائی * گروه آموزش شیمی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی،
889_14665 تهران،ایران |
چکیده مقاله |
آموزش الکترونیکی به هر نوع دوره و آموزشی اطلاق می شود که به شکلی غیر از روش های حضوری و رو در رو انجام گیرد. محتویات دروس ممکن است از طریق اینترنت و یا استفاده از ویدئو و تصاویر فعّال و متعامل دو طرفه انتقال یابند. همچنین تلویزیون های کابلی یا ماهواره ای می توانند رسانه انتقال دهنده این مواد درسی باشند و یا می توان مواد درسی را روی سی دی و دی وی دی و یا نوار ویدئو در اختیار داشت و یا ترکیبی از موارد بالا را به کار گرفت. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است. هدف از انجام پژوهش بررسی نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی از راه دور در دوران کرونا بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که مشکلات آموزش مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا, نه تنها متفاوت از مشکلات آموزش حضوری است؛ بلکه, به دلیل عدم آمادگی خانواده ها برای مواجه ه با این مشکلات, گستردگی بیشتری نیز نسبت به آموزش های مجازی پیش از این دارند. با درنظر گرفتن این مشکلات, می توان جهت فراهم کردن زیرساخت های آموزش مجازی و پایه ریزی بستر فرهنگی برای پذیرش آن اقدام کرد به طوری که در آموزش های مجازی بعد از دوران پاندمی نیز مفید واقع شود. |
کلیدواژه ها |
شیمی، آزمایشگاه، آموزش مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |