کاربرد هوش مصنوعی در آموزش مفاهیم شیمی دوره ابتدایی
کد مقاله : 1175-CHEMCONF5
نویسندگان
فاطمه کامرانی فر *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
درس شیمی از جمله دروسی است که مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد و به دلیل ویژگی‌های آزمایشگاهی و کاربردی بودن قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم با شبیه‌سازی رایانه ای دارد. در آینده نزدیک استفاده از هوش مصنوعی در آموزش شیمی ضرورت می‌یابد فلذا پژوهش در زمینه چالش‌ها و فرصت‌ها و بررسی شرایط و نحوه به کارگیری هوش مصنوعی از وظایف پژوهشگران در این زمینه محسوب می‌شود. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه‌ای انجام شده است و هدف از این پژوهش بیان نقش هوش مصنوعی در حوزه آموزش شیمی و بررسی جایگاه آن و تاثیر این فناوری به روی آموزش و بیان مزایا و معایب آن است. در این پژوهش ضمن پرداختن به این موضوعات به بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و کاربرد آن در آموزش شیمی ابتدایی و چگونگی به کارگیری آن می‌پردازیم. از مهم ترین مزایای هوش مصنوعی می‌توانیم به شخصی سازی یادگیری، ارائه بازخورد فوری، ایجاد فرصت های یادگیری جذاب و دسترسی آسان تر به متخصصان اشاره کرد. با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در آموزش مفاهیم شیمی به کودکان به توسعه کافی نرسیده و نیاز به ابزارهایی با گنجاندن بازی و سرگرمی هست.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش شیمی، شیمی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر