آزمایشگاه مجازی پشتیبانی برای تدریس ترکیبی در کلاس درس شیمی |
کد مقاله : 1184-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
زهرا خان زاد * دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان تهران مرکز شهید شرافت |
چکیده مقاله |
امروزه بهرهبردن از روش تدریس ترکیبی برای تدریس شیمی خصوصاً با دانشآموزانی که سالهای کرونا و آموزش مجازی را گذراندهاند و با این فضا آشناییت زیادی دارند تأثیر چشمگیری بر رشد روند یادگیری آنها دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی یک روش آموزش ترکیبی مبحث ترکیبات یونی برای دانشآموزان دهم رشته تجربی و ریاضی می باشد. جامعه آماری این پژوهش 115 نفر از دانشآموزان مقطع متوسطه دوم، پایه دهم و رشتههای تجربی و ریاضی نی باشد که تأثیر روند انجام این روش توسط معلم با استفاده از روشهای میدانی جمعآوری اطلاعات مانند طرح پرسشنامه در مقیاس لیکرت، قابلپیگیری است و در انتها میزان تأثیرگذاری این روش با استفاده از نظرسنجی از خود دانشآموزان آورده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که آموزش ترکیبی مباحثی از شیمی کی تواند تأثیر بسزایی در بهبود روند یاددهی و یادگیری در کلاس درس داشته باشد و انگیزه و خلاقیت دانشآموزان را در مواجهه با این مباحث افزایش دهد. |
کلیدواژه ها |
تدریس ترکیبی، آزمایشگاه مجازی، شبیهسازهای آموزشی، ترکیبات یونی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |