بازی ها دروازه ورود به آموزش موثر و آزمون سازی در شیمی |
کد مقاله : 1186-CHEMCONF5 (R2) |
نویسندگان |
فاطمه زاده * دانشجومعلم پردیس شهیدهاشمی نژاد |
چکیده مقاله |
در سال های اخیر ،معلمان به دنبال روشی خلاقانه و سرگرم کننده برای آموزش و یادگیری بوده اند .یکی از خلاقانه ترین روش های آموزش ، طراحی تدریس به کمک انواع بازی حقیقی یا مجازی است. در پژوهش حاضر، با هدف رسیدن به روشی موثر و پویا برای تدریس، 3بازی گروهی و فردی طراحی شده است سپس 20 نفر از دانش آموزان دبیرستان دوره دوم شهرستان کلات، انتخاب شده و به گروه های 4 نفره تقسیم شدند. دو بازی گروهی با نام های چوب خط خانه پر و رنگ و رمز و یک بازی فردی با نام فال مندلیف آزمایش قرار گرفتند. نتایج حاصل از اجرای این بازی با بازخورد عالی دانش آموزان و والدین آنان و تحسین همکاران فرهنگی کاملا قابل مشاهده بود. ذوق و اشتیاق دانش آموزان هنگام برگزاری آزمون به کمک بازی ،زاید الوصف بود. بازی ها کمک می کنند تا دانش آموزان در یک محیط بدون اضطراب ،اطلاعات خود را در اختیار معلم قرار دهند. همچنین با برگزاری بازی ، یادگیری و یادآوری مطالب به نحو موثرتری رخ می دهد. انتظار می رود روش بازی های طراحی شده و نتایج عالی حاصل از پژوهش به نحو مطلوب ، به اشتراک گذاشته شود و همکاران عزیز هم بتوانند از این تحقیق بهره بگیرند. |
کلیدواژه ها |
بازی، آموزش شیمی، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |