کاربرد هوش مصنوعی در آموزش شیمی دانشگاهی؛ پیشرفت ها و راهکارهای آینده |
کد مقاله : 1189-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
فرنوش زارع کاریزی * دانشگاه فرهنگیان مرکز بهشتی |
چکیده مقاله |
پیشرفت فناوری و توسعه سریع هوش مصنوعی منجر به گسترش مطالعات در زمینه روش های آموزشی نوین با کمک این فناوری های نوظهور در عصر دیجیتال شده است. مطالعات تجربی فراوانی تا به امروز به مطالعه ی مزایای بالقوه استفاده از فناوریهای دیجیتال و هوش مصنوعی در زمینههای آموزشی مختلف، از جمله آموزش مقطع دبیرستان و مقاطع دانشگاهی پرداخته است. هوش مصنوعی از نوین ترین دست آوردهای بشر در علوم کامپیوتر و پردازش داده های الکترونیک است. این فناوری پیچیده به عنوان یک ابزار قدرتمند روش های نوینی را برای تحول آموزشی ارائه داده است. در آموزش شیمی، هوش مصنوعی توانسته است جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و با تغییر روش های سنتی آموزشی چشماندازهای امیدوارکنندهای برای محصلان و مربیان داشته باشد. در این مقاله، مروری بر پیشرفت های آموزش شیمی مبتنی بر هوش مصنوعی به ویژه آموزش شیمی دانشگاهی انجام شده است و راهکارهایی برای مواجهه با این فناوری در آینده پیشنهاد شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش شیمی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی (VR)، فناوری دیجیتال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |