کاربرد بوردهای آردوینو به عنوان روشی نوین در آموزش شیمی در راستای STEM
کد مقاله : 1194-CHEMCONF5
نویسندگان
سید نوید الیاسی *
آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
چکیده مقاله
آموزش علوم‌تجربی به روش STEM در چند سال اخیر مورد بحث و بررسی بسیاری از پژوهشگران حوزه آموزش قرار گرفته و سعی شده تا مطالب به صورت تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا ارتباط درستی میان مفاهیم و کاربردهای آن‌ها برقرار شود. در این میان، آموزش شیمی نیز به عنوان یک علم بسیار پرکاربرد، هم در زندگی روزمره و هم در صنعت در کانون توجه قرار گرفته است. براساس تحقیقات انجام شده، آموزش شیمی به روش STEM می‌تواند ویژگی‌های بسیار مثبتی را بر روی نگرش دانش‌آموزان داشته باشد و علاقه آن‌ها را نسبت به این درس افزایش دهد. اما باید مطالب و لوازم آموزشی طوری طراحی شود که دانش‌آموز بتواند در طول فرآیند یادگیری، با تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات ارتباط برقرار کند. برای رسیدن به این هدف، بوردهای توسعه، به ویژه بوردهای آردوینو، می‌توانند در این زمینه وسیله‌ای بسیار کاربردی باشند. این بوردها به دلیل سادگی کار با آن‌ها، حتی بدون داشتن دانش الکترونیک، ارزان بودن و فراوانی بسیار در حوزه آموزش علوم‌تجربی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی داریم که این بوردها را به عنوان ابزاری موثر در آموزش شیمی به روش STEM معرفی کنیم و در کنار آن، دو مثال کاربردی به همراه چندین ایده دیگر را جهت آشنایی بیشتر دبیران و پژوهشگران این حوزه در نظر بگیریم تا راهنمای خوبی برای استفاده از این بوردها در بحث آموزش شیمی باشد.
کلیدواژه ها
آموزش شیمی، آردوینو، STEM.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر