استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا آموزشی در حوزه شیمی |
کد مقاله : 1195-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
دنیا حاجی نژاد *1، آتنا آذری2، مینا دقیقی1، نوشین عمرانی1 1دانشجومعلم 2دانشجو معلم |
چکیده مقاله |
ظهور هوش مصنوعی باعث تغییر سبک زندگی در عرصههای مختلف شده است. عرصه آموزش نیز نیازمند تغییر است. و شیمی از جمله دروسی ست که آموزش آن همواره با چالشهایی مواجه است. محتواست که آموخته میشود. در این مقاله روشهایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تغییر روش قدیمی ارائه محتوا، معرفی شده است. ابتدا مفهوم محتوا و سیستم هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته و سپس کاربرد آن در آموزش و به طور جزئی تر در آموزش شیمی بیان شده است. در آخر چند سیستم که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و میتوان در تولید محتوا از آنها بهره گرفت؛ معرفی شدهاند. با عنایت به اینکه هدف دسترسی راحت به این سیستم و تولید آسان محتوا توسط اکثر معلمان است؛ از ذکر سیستمهای پیچیده و هزینهبر خودداری و به نمونههایی شناخته شدهتر در زمینه تولید متن، فیلم، صوت، ارزیابی، پرسش و پاسخ و دیگر محتواهای آموزشی اشاره شده است. قطعا هوش مصنوعی نمیتواند به طور کامل جایگزین معلمان شود ولی به کارگیری سیستمهای هوش مصنوعی در کلاس درس و تولید محتوا به وسیله آنها روند آموزش را بهبود میبخشد و یادگیری شخصیسازی شده ایجاد کند. همینطور زمان صرف شده توسط معلمان برای کارهایی مثل ارزیابی و... کاهش مییابد. |
کلیدواژه ها |
محتوا، هوشمصنوعی، آموزش، نرمافزار، شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |