راهبرد تدریس با الگو فعال ایفای نقش درآموزش شیمی |
کد مقاله : 1203-CHEMCONF5 |
نویسندگان |
مبینا حاجی عباسی * دانشجوی دکتری تخصصی شیمی، شیمی تجزیه، دانشکده علوم، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران/دبیر شیمی آموزش و پرورش استان گیلان |
چکیده مقاله |
همهی یادگیریهای معنادار «فعال» هستند و این به این معناست که یادگیرنده به طور فعال و نه لزوماً آگاهانه، یادگیری جدید را با روشهای موجود و برای درک جهان پیوند میدهد و در نهایت آموزش را از طریق آن تفسیر میکند. هدف پژوهش حاضر بررسی و ارائه دیدگاههای مؤثر در زمینه روشهای تدریس درس شیمی است. این پژوهش با استفاده از منابع مختلف از جمله کتب، مقالات و با استفاده از روش کتابخانهای به بررسی راهبردهای موثر در آموزش شیمی پرداخته است. برای تدریس مؤثر شیمی، معلم باید روشهایی را انتخاب کند که دانشآموزان را به صورت فعال در فرآیند آموزش و یادگیری مشغول کند. در نظر داشته باشیم که همه دانشآموزان از نظر ویژگیها و نیازها متفاوت هستند. بنابراین، معلم باید روشهایی را انتخاب کند که با ویژگیهای بیشتر دانشآموزان سازگار باشد. با بررسی منابع، راهبردهای مؤثر در آموزش شیمی همراه با درگیر سازی دانش آموزان، شامل استفاده از الگوی فعال ایفای نقش در نظر گرفته شده است. |
کلیدواژه ها |
راهبرد تدریس، آموزش شیمی، الگوهای فعال تدریس، الگو ایفا نقش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |